tirsdag, april 20, 2010

Still in love with Kenya

Festreisen på de sørlige breddegrader fortsetter.
Nå befinner jeg meg igjen i Nairobi, og det er stort sett stedet frem til 8. mai.
Siden sist har jeg fått oppleve fantastisk mye spennende.

Vi reiste opp til Pokot, hvor vi var i ca to døgn. Lørdagen gjorde vi diverse intervjuer, og søndagen fikk vi være med misjonærene på frøutdeling. Norsk Luthersk Misjonssamband, islandsk misjon og Kirkens Nødhjelp har det siste halvåret betalt for matutdeling til de som er aller hardest rammet av tørke- og sultkatastrofen som har preget Pokot. Det var noen penger igjen, og for de kjøpte de inn maisfrø og bønner som folket kan så. Det var denne runden vi fikk være med på. En sterk opplevelse.
Flott var det også å få være med på gudstjenesten i en fullstappet Pokot-kirke.



Fra og med tiden i Pokot var det Lars Stensland som passet på reisefølget fra nord. Og for en fantastisk innsats han la ned for oss. En stor fryd å ha deg som vert, Lars! Dessverre er dette det eneste bildet jeg har av deg fra turen...


Fra Pokot kjørte vi ti timer ned til Kiabakari i Tanzania. Her er Lars lærer på bibelskolen. Vi fikk gjennomført flere intervjuer, truffet den fine gjengen på skolen, og blitt kjent med en strålende misjonærfamilie fra Færøyene. Tirsdagen møtte vi også på mange flotte skapninger i Serengeti nasjonalpark!





Nå er Maria, Gjermund og Sigbjørn reist hjemover. Pga asken fra Island har de kjørt buss fra Istanbul til Munchen. Etter det jeg forstår er det tog og ferje til Gøteborg som er planen videre.


Jeg koser meg altså fortsatt i Nairobi. Forhåpentligvis får jeg mekka noen reportasjer og noen artikler.

Tormod, Siri, Kjetil, Renate og Mariell er her og, så jeg har det helt strålende=)

To be continued!

3 kommentarer:

fru stensland sa...

Jippi for at jeg fikk med meg en oppdatering her. Er rent misunnelig på Lars som har fått gleden av å være med dere. Han har hatt det helt topp!!
Hilsen en ashfast i Norge!

Gunnar sa...

Hyggelig med en Afrika-oppdatering...
Når det gjelder det andre bildet fra toppen så har jeg et spørsmål: Var det i Pokot eller i Kishangani dere var på tur? Kos dåkk!

Gunnar sa...

Hyggelig med en Afrika-oppdatering...
Når det gjelder det andre bildet fra toppen så har jeg et spørsmål: Var det i Pokot eller i Kishangani dere var på tur? Kos dåkk!