fredag, november 16, 2007

Tid for leir

De neste tre helgene kommer til å by på mye rart. Jeg skal flykte fra hverdagen og reise på leir. Det er noe jeg ser veldig frem til! Jeg kommer til å være sammen med mange flotte og interesante mennesker. Mange supre ledere og rundtom 150 barn og unge som nok er klare for å tøye tålmodighetsgrensene til oss ledere så langt som overhodet mulig.
Man skal være trøtt på søndag ettermiddag etter ei helg på leir!

De to første helgene er det 5.-7.klassinger som gjelder. Denne helga er det 77 deltagere på Evjetun. På papiret ser det ut som kaos... Men det er jo bare gøy!
Siste helga er det 8.kl-1.VGS. De helgene pleier å være kremen av hele året for en stakkars barne- og ungdomssekretær. Allerede nå ser det ut til at vi blir flere på leiren enn vi har vært på ungdomsleir i Agder på mange mange år. Veldig morro og spennende!

Temaet for ungdomsleiren er Amazing Grace. Fantastisk nåde. Uforståelig nåde. Et flott tema syns jeg. Forhåpentligvis får vi sammen se hva det er som er så amazing og spesielt med nåden. Forhåpentligvis blir Jesus fantastisk.
Det er jo litt eget med å ha leir sånn rett før jul. Det er ikke lett for det lille Jesusbarnet å få vår oppmerksomhet i alt det vi nordmenn begir oss ut på i advents- og juletida. Tenk om vi kunne få opp øynene for hva som faktisk skjer i Betlehem.
Det er jo ikke hvem som helst som kommer på besøk. Det er han som var der når himmelen og jorda ble skapt. Han som i begynnelsen var hos Gud og som sjøl er Gud. Det var han som bestemte seg for å komme ned til jorda. Som Maria Arredondo synger: "Himmel på jord, en nåde så stor, vi er ikke alene her vi bor".


Open the eyes of my heart Lord, I want to see you!


Illustrasjonsfoto: Mye rart kan skje på leir. Kidza dro i gang underholdning, og jeg fikk rollen som prest i et bryllup. Bruden vraka først brudgommen. Så fikk hun tilbud fra brudgommens forlover som gjerne ville gifte seg med henne. Hun takka imidlertid nei også til ham. For innerst inne ville hun nemlig ha presten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo Odd Inge Måtte skrive et innleg til deg,Det er veldig bra med leir.Å jeg liker så godt Maria Arredondo jeg har blitt fan av henne. Hilsen Erik.

Anonym sa...

aas...spørs om du får vie så mange når denne historien sprer seg:-)

lykke til på leirene! agder-ungene kan være fornøyd med sekretæren deres!

Silje sa...

Men det S�K innleget da Odd Inge? Neida, fedig med pr�va og det gikk med glans. Nevnte heldigvis ikke at han sku g� inn p� din side og sjekke fakta stoff da:P

Kos deg p� leir, det livet!

Anonym sa...

hvem vil ikke ha presten?
jeg bare spør :)