fredag, desember 19, 2008

Noe å glede seg til!


Et av godene med å holde med et topplag som Liverpool, er at man hvert år er med og deltar i verdens største og viktigste fotballturnering, Champions League. Hvorfor dette er så gøy og viktig, fikk vi et godt bevis på i dag.

I februar og mars er det åttendelsfinaler i turneringen, og i dag var det trekning. Mine kjære røde skal møte en av de største gigantene innen sporten, Real Madrid. Jeg kjenner at jeg gleder meg noe veldig allerede! Det har potensiale til å gå inn i min personlige fotballhistorie som noe av det aller, aller største.

Rafael Benitez skal endelig få møte klubben han var juniortrener hos i sine yngre dager. Klubben han nok drømmer om å få trene en dag. Fernando Torres, gutten som vokste opp i den spanske hovedstaden, og som ble superstjernen og kongen i naboklubben Atletico. Å danke Real ut av Mesterligaen er nok en av de største fotballdrømmene den gutten har.

På motsatt banehalvdel står de stolte og helhvite Galaticos, klubben som er mestvinnende i turneringen med fantastiske ni seire. Den hjemlige La Liga har de forøvrig vunnet 31 ganger! Med spillere som Casillas, Pepe, Ramos, Cannavaro, Raul, Sneijder, Robben, Guti, van Nistelrooy og van der Vaart i troppen, sier det seg selv at The Reds skal jobbe godt for avansementet til kvartfinalen.

Men er det en ting Liverpool, Steven Gerrard og Rafael Benitez har vist at de kan, så er det Champions League!

2 kommentarer:

Eivind sa...

kul kalender! veit ikke om du husker meg, men det er ikke så nøye. deler din begeistring for liverpool hvertfall. go reds!

oddi sa...

takk for det, eivind! joda, du var jo innom kåken vår såvidt (håper jeg ikke bommer helt nå...).

deilig å ta juleferie på tabelltoppen =)