onsdag, desember 31, 2008

Totusenogåtte

2008 begynte forholdsvis tungt. Sykemelding i fire måneder, men NAV var gavmilde, og sikret meg smør på brødet og ketchup på pølsa. Ingen hyggelig opplevelse, men hadde ikke Bjørndalen trent i motbakker, spørs det vel om han hadde vært verdens beste skiskytter gjennom tidende. 2008 har bydd på noen fine turer. Her i Budapest sammen med Bjørn og Kristin. Studietur gjennom Kommunikasjon og Livssyn på Gimlekollen. Veldig inspirerende studie, kjempespennende konferanse, og noen herlige folk!
Her er jeg og John Andreas i Bergen. Vi fikk også en tur til Kragerø i sommer. Veldig, veldig trivelig!
Jeg var med denne gjengen (og Ingrid som her er fotograf) til Danmark noen dager. Det er jo alltid deilig å være norsk, i Danmark!


Folk gifter seg!
Øverst Knut Erik og Marthe, første fetter i familien Aas som hører orgelbruset.
Deretter Knudi, som giftet seg med Marianne. Blandede følelser å gifte vekk sin egen mor fra det fantastiske året på Hasle.
Så Gunnar, som heldigvis giftet seg med Bitte, men desverre gjorde det samme dag som jeg var i bryllup til Knut Erik. Her avbildet på utdrikningslaget, aldri noensinne har Markens i Kristiansand hatt en mer udugelig karikaturtegner gående løs.
Ny epoke i Oslo. Denne gang i Rosenborggata, sammen med disse to sjarmerende venndølene. Rett og slett en deilig hverdag!
Jeg har tatt tak i den gamle drømmen om journalistikk. Studier på HiO i en veldig, veldig allright klasse, og jobb i Sporten i Aftenposten. Fytti grisen, jeg er heldig. Jeg gjør noe som er kjempegøy, jeg gjør noe som er veldig lærerikt med tanke på yrket mitt, og jeg får godt betalt for å gjøre det!
2008 har vært et bra konsertår for min del. Dette bildet er fra Dolly Partons konsert på Sør Arena. Ellers har jeg sett Coldplay live i Oslo Spektrum, og nå rett før jul leverte Big Bang en fantastisk konsert på Sentrum Scene.

Jeg skal ikke begi meg ut på så mange kåringer, men her er noen:
Denne karen stikker av med prisen for årets blog-innlegg. Makan til fantastisk pisspreik skal du lete lenge etter. Les, og bli glad!
http://obakken.blogspot.com/2008/07/i-have-dream.html
Prisene for Årets You-Tube innslag og Årets musikalske godbit går i år til samme gruppe: Boyband Aas var en soleklar vinner hos juryene i begge kategorier!
Til slutt prisen for årets beste og hyggeligste måltid: Egon Kristiansand, bacon- og cheeseburger!


Kjære leser av oddioddi: Godt Nytt År!

3 kommentarer:

O'Bakken sa...

Jeg er overmåte ydmyk akkurat nå. Takk Oddi. Kvalitetsstempel å få fra en (fortsatt?) borgerlig (?) journaliststudent på HiO. :)

Anonym sa...

Takk skal du ha Oddi! Ja,det var virkelig et hyggelig måltid vi hadde sammen på Egon :-)

Anonym sa...

Denne va riktig så koselig Oddi!:) Et tilbakeblikk mens vi går inn døra til 2009.
Jeg må si jeg nesten hadde glemt Dolly. Synd og skam, tenke seg til. Glemme Dolly. Skal litt til..

Fryd og glede i det nye året!