torsdag, januar 22, 2009

Wenche-erstatteren endelig klar!


Mange seere ble skuffet da det ble klart at God Morgen Norges sjefskokke, Wenche, skal ut i permisjon.
"Hvor skal jeg nå hente inspirasjonen til kjøkkenet", spurte en fortvilet fembarnsmor fra Indre Sogn, TV2-sjef Alf Ivar Hildrum i gårsdagens 21-nyheter.
Sjefsredaktøren lovet å gjøre sitt beste for å finne en erstatter som "er minst like god, kreativ og inspirerende som Wenche".
Fembarnsmoren svarte med å skjelle ut Hildrum, for å i det hele tatt tenke tanken på at noen i det hele tatt kan nærme seg Wenches nivå.

Nå viser det seg imidlertid at Hildrum visste hva han snakket om.
Det var nemlig en svært stolt konsernsjef som i dagens nyhetssending kunne presentere vikaren.

Mannen som får den svært krevende oppgaven, er ingen lavere enn Leif Arne Løhaugen, fra Kraogen i Grimstad.
"Det er en ære å skulle overta grytene til Wenche for noen måneder", sier en beskjeden, men svært offensiv, Løhaugen i kveld til oddioddi.

Wenche på sin side, er fra seg av begeistring for erstatteren.
"Leffe har de siste månedene vært min største inspirasjon til fornyelse og kreativ utfoldelse med råvarene", innrømmer hun ovenfor tv2.no. Og samtidig erkjenner hun at det er med en viss bismak hun nå gir sleiva videre til Løhaugen:
"Jeg håper bare jeg får lov til å komme tilbake, og at ikke Nils Gunnar, Finn og de andre blir så begeistret for vafflene hans at jeg ikke får komfyren min tilbake".

For bli ikke overrasket om det står vaffler på menyen allerede i morgen tidlig. Løhaugen er nemlig kjent for å servere særdeles gode vaffler.
"Jeg har en liten mørk hemmelighet, som jeg kanskje vil dele med seerne i morgene", sier Leif Arne. (oddioddi vet fra sikre kjøkkenkilder at den mørke hemmeligheten er mørk kokeskjokolade som Grimstad-gutten hiver rett i vaffelrøra).

Løhaugen var et forholdsvis ubeskrevet blad i kokke-Norge for bare få år siden, men vant raskt respekt da det ble kjent at han er sønnen til Beth, dama som har vunnet Miss WorldHusmor contest de siste 19 årene.

Siste nytt:
Fembarnsmora fra Indre Sogn ser nå veldig lyst på de neste månedene:
"TV2 kunne ikke funnet noen bedre! Jeg gleder meg veldig til i morgen. Jeg tror jeg kommer til å sove med forkledet på i natt", skriver hun i kveld i en e-post til redaksjonen, og gjør seg dermed til talshusmor for mange hundre begeistrede hjemmeværende kontantstøttemotakere som har henvendt seg til oddioddi de siste timene.

4 kommentarer:

ingerj sa...

fantastisk, så utrolig bittert at jeg ikke er i norge for å overvære og la meg selv bli inspirert... men jeg kommer hjem til sommeren, og da vet jeg hvem som bør be meg på middag ;-)

Anonym sa...

Dette var en god nyhet!

Kombinasjonen kokkekunst og sjarm er det ingen som får bedre fram en Leffe. Det enkle møter det geniale. Jeg har også prøvd å "hive oppi" en mørk kokesjokolade, men det blir bare ikke det samme. Kanskje jeg får svar i morgen.....?

Henriette, Tove Karin og Elin sa...

Haha, me ler!:) 5poeng te OddiOddi for et herligt innlegg. Leif - me e dine styste fans! Komme du te å komma innom oss kvar måren nå for å få hjelp te dagens rett elle gjelde det bare gulrotkager på jobben?

Anonym sa...

Fantastisk!!!:D Han har jammen utviklet seg siden Borgen-tiden da han åt 1000vis av skiver med leverpostei:D