fredag, juni 20, 2008

Bryllup i Bergen



I helga skal jeg feire at disse to skal dele resten av livet sammen. Det blir stas!
Knudi er en meget god mann, og Marianne ei veldig bra dame, så dette ser ut til å bli et veldig bra ektepar!
Jeg ble kjent med Knudi da jeg gikk i 1.klasse på Drottningborg. Jeg var så heldig å få være med på noe som heter Utfordringskonferansen på Fjellhaug. Der var Knudi og, han 3.klassing fra Tryggheim. Vi lekte urbane, gikk på kaffebar og drakk kaffetyper vi aldri hadde smakt før, og ble utsatt for NLMs effektive hjernevaskingsprogram (som ser ut til å funka veldig bra på oss to)
Etter den uka møttes vi ikke på et par år, men da begynte vi i klasse på Fjellhaug. 3 strålende år. Det ble mange drøser i de svært sene nattetimer, og det var jeg og Knudi som etterhvert skjønte en av naturens konstante lover: at en god drøs som regel alltid inneholder tre punkt:

Først: Fotball (gjerne ut i fra tabeller på tekst-tv)
Så: Jenter (som regel ut fra subjektive observasjoner)
Til slutt: Gud

En suksessoppskrift som alltid funka, ikke minst det året vi bodde sammen i Hasles vakreste villa (sammen med hunken Magnar Selstø)

Til alt overmål fikk jeg være et av svært få vitner til Knudis kalvedans på UL 2006, hvor han fyrte løs med et kobbel av piler (type Amors) mot Sotras vakre prinsesse, som svært velvillig lot seg treffe, og ramme. Ikke bare traff han blink, det ble en innertier.

Skytterkongen og hans prinsesse hylles med dette i all offentlighet: Gratulerer med dagen!

(sjekk ut dette poetiske innfallet i forbindelse med deres forlovelse)

1 kommentar:

O'Bakken sa...

Du har en herlig og munter penn, kjære Oddi. Sug det til deg. For en fryd det skal bli å lese dine lederartikler, når du sammen med Maria Kolberg starter opp Norges første borgerlige, partipolitisk og religiøst uavhengige avis, som redaktører.