onsdag, desember 27, 2006

Glade Jul 2006

Da er jula snart over for i år også....
Det har vært noen finfine dager!! En liten kavalkade kommer her...:

Vi reiste opp til Åseral lille julaften for å feire jul der. Faktisk første gang i mitt liv at jeg våkner opp ett annet sted enn Kvarstein på julaften. Men jeg gjorde jo stort sett de samme tingene, stod opp til Askepott og spiste godteriet som lå i sokken, og var i kirka....

Det var 13. gang i livet at jeg feira selve julaften i Åseral, så sånn sett var det som det skulle være. Veldig koselig kveld, med helt PERFEKT ribbe!
Det ble rett og slett Green Christmas i Åseral i år.... Gikk jo greit det og....
En stolt sønn og en fotogen mor :-)
Brødrene Aas (Tor Ottar, meg og Øystein).
Akkurat sånn lager man ei perfekt ribbe...

Første juledag bestod stort sett av ett kirkebesøk og bursdagsfeiring. Tytta (tanta mi i Åseral) har bursdag 1. juledag, og derfor er vi alltid på besøk der. På menyen stod det kalkun, noe som selvsagt falt i smak :-)

Andre juledag var det igjen klart for kalkun, denne gang hos Tante på Kvarstein. Kaffebeøk hos Bestemor på kvelden gjorde at også den dagen ble god!

I dag har vi hatt familieselskap her i huset, med stort sett hele Aas-klanen på besøk. Ett av julas største høydepunkt, kjempegøy å treffe fettere og kusiner, tanter og onkler, som man stort sett ikke har muligheten til å se så mye til ellers i året. Mammas koldtbord med kylling og karbonader og x-antall salater slo som vanlig også meget godt an!

4 kommentarer:

Marte sa...

Ser ut som du har hatt den perfekte jula!! =)

Anonym sa...

aas...I had a dream! I natt jeg drømte - og du var med. Du ble oppringt av moder aas som mente du var for sent ute til en buss du burde ta:-) snart godt nyttår!

Anonym sa...

Ser ut som du har hatt ei innholdsrik juletid ja=) Og "green christmas" har vi hatt i trøndelag også...nedtur...

Anonym sa...

Godt nyttår OddiBoddi!! :) Julefest?!