fredag, februar 02, 2007

Verdens beste jobb?

I går hadde jeg en opplevelse som fikk meg til å tenke at jeg er utrolig priviligert som har den jobben jeg har. Klokka fem var jeg på Evjetun og skulle være med på Blåveisen, et barnelag for 2.-5.klassinger. Det gikk forsåvidt greit, fin gjeng og god stemning.

Klokka halv syv kom neste gjeng, KRAK. De var 6. klassinger og oppover. Først var vi borte i den nye hallen med kunstgress i og lekte, spilte "allemotallekanonball" og selvsagt ei runde med fotball. Etter en times tid gikk vi inn og jeg hadde andakt om Jesus som veien over det skillet som er mellom Gud og oss mennesker. Underveis hadde de drøssevis med spørsmål og invendinger, og vi fikk en kjempefin prat om Bibelen, troa, Gud, Jesus og Den Hellige Ånd. Vi prøvde også å lære oss 1. Joh 1,9 utenatt.

Så viste jeg dem ryggen på genseren min, hvor det stod Verden for Kristus. Vi snakka om viktigheten av misjon, at Jesus trengte hver og en av oss i det oppdraget, og så ble vi med Alf Gjøsund tur til Kenya.

Etterpå fikk vi servert kveldsmat og brus, og det var god stemning blant kidsa... Og dette får jeg altså betalt for å holde på med... Great!!

Nå er jo på ingen måte alle dager sånn, noen er tunge og kjedelige, men innimellom kommer de dagene som gjør at jeg tenker at jeg er ganske, ganske så heldig med den jobben jeg har....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du og du!! En utrolig viktig jobb du har Oddi!! Stå på=)