onsdag, november 22, 2006

Gjenopprettede relasjoner

Noen av bloggens lesere har muligens vært en smule bekymret for min tilstand den siste tiden, etter at jeg avslørte at Husstyret hadde henvendt seg skriftlig med ganske krasse antydninger om at det var på tide å ta gangvasken på alvor.

Vel, jeg har i den anledning en gledelig nyhet å dele med dere. På lørdag var det dugnad i blokka - på tide å rake opp løvet som dekker plenen utenfor. Jeg innrømmer at jeg var en smule skeptisk på forhånd, ville beboerne fordømme meg, fryse meg ute?

Det viste seg at jeg var den eneste under 70 som stilte opp, så der gikk jeg og raka løv sammen med fire godt pensjonerte naboer, mens ukvemsord haglet over ungdommen nå til dags, som ikke gidder å stille opp på noen fellesting, mens de halvdøde må gå rundt og rake og rake, og med den times lange økta forkorte livet sitt med fire måneder.

Men jeg derimot kom utav det i et meget godt lys, jeg tror faktisk at mangelen på gangvasker er glemt for en liten stund... Og formannen antydet faktisk at jeg muligens ville slippe unna neste dugnad :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Godt jobba Odd Inge stå på videre. Hilsen Erik.